Uşak Valiliği dün 112 Acil Servisiyle ilgili verileri açıkladı. Açıklamada 2023 yılının ilk 6 aylık verilerinin de paylaşıldığı açıklamada, yılın ilk yarısında toplam 208 bin 862 çağrının karşılandığı bildirildi. Açıklamaya göre yüzde 65 asılsız ihbar olduğu ve söz çağrı miktarının 135 bin 760 adet olduğu belirtildi.
26 Aralık 2018 saat 10.00 itibariyle 110 Yangın İhbarın entegrasyonu gerçekleşerek ilk çağrıyı alan Uşak 112 Acil Çağrı Merkezine, sırasıyla 112 Sıhhi İmdat ve 156 Jandarma İmdat’ın, 155 Polis İmdat’ın, 177 Orman Yangın İhbar Hattı’nın ve son olarak 6 Nisan 2021 saat 14.00 itibariyle Alo AFAD’ın entegre olmasıyla birlikte Uşak’ta artık tüm acil çağrılar ‘Tek Numara 112’ de birleşmiş ve tüm il geneli acil çağrılar tek bir merkezden karşılanmaya başlanmıştı.
Uşak Valiliğinin Yayınladığı 112 Acil Servisiyle İlgili Veriler
2021 yılı: Uşak 112 Acil Çağrı Merkezimizde 2021 yılında toplam 497.112 çağrı karşılanmış olup; bu çağrıların % 71,5’i asılsız ve gereksiz (vakaya dönüşmeyen), % 28,5’i asıllı (vakaya dönüşen) çağrılardır.
2022 yılı: Asılsız ve gereksiz çağrı oranlarının düşürülmesine yönelik 2022 yılında Uşak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzce yapılan tanıtım çalışmaları ve halkımızda oluşan 112 Acil Çağrı numarasının gereksiz aranmaması bilinci sayesinde 433.281 çağrı karşılanmış olup bunların % 37,5’i asıllı (vakaya dönüşen), % 62,5’i asılsız ve gereksiz arama (vakaya dönüşmeyen) çağrılardır,
2021 yılına göre 2022 yılında asılsız ve gereksiz arama oranımızda yaklaşık % 9’luk düşüş sağlanmıştır.
Türkiye geneli: 2022 yılı verilerine bakıldığında % 68’i asılsız ve gereksiz arama (vakaya dönüşmeyen), % 32’si asıllı arama (vakaya dönüşen) çağrılardan oluşmaktadır.
2022 yılı verileri ışığında İlimiz asılsız ve gereksiz aramalarda Türkiye ortalamasının yaklaşık % 5,5 altındadır.
2023 yılı: 2023 yılı ilk 6 aylık verilerine bakıldığında toplam 208.862 çağrı karşılanmış olup % 65 asılsız ve gereksiz arama (vakaya dönüşmeyen), % 35 asıllı arama (vakaya dönüşen) çağrılardan oluşmaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezinin bilinirliğini arttırmak, gereksiz ve asılsız çağrıları azaltmak amacıyla Müdürlüğümüzce;
•Okul, Resmi Kurum, muhtarlık, köy, STK, pazaryeri ziyaretleri yapılmış, 112 Acil Çağrı Merkezi ile ilgili tanıtıcı materyaller dağıtılmış, genel bilgilendirmeler yapılmıştır.
•2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında kurumumuzca yüz yüze okul ziyaretleri yapılarak 45 okulda 13.657 öğrenciye “112 Tek Numara” bilinçlendirme çalışması yapılmıştır.
•2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında yaklaşık 600 öğrencinin kurumumuzu ziyaret etmesi sağlanarak, Çağrı Merkezimizi yerinde görmesi ve “112 Tek Numara” bilinçlendirme çalışması yapılmıştır.
•Vatandaşların yoğun olduğu alanlara AVM, Şehir Merkezi ve kurumlarca düzenlenen festivallere stantlar açılmıştır.
•112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde 31 Mayıs 2023 tarihinde Uşak İl genelinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel tüm okullarda aynı anda ve aynı saatte “112 Tanıtım Videosu” izlettirilmiş olup,313 okulda 48.797 öğrenciye tanıtım ve bilinçlendirme çalışması yapılmıştır.
Tanıtım ve bilinçlendirme çalışmalarımıza devam edilecektir.
,112 Acil Çağrı Hattına yapılan asılsız ve gereksiz aramalardan dolayı 2022 yılında 5 kişiye, 2023 yılı ilk 6 ayında 3 kişiye idari yaptırım kararı uygulanmış olup; aynı zamanda 2022 yılında 12 kişi, 2023 yılı ilk 6 ayında 2 kişi hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur.
Saniyelerin bile önemli olduğu 112 Acil Çağrı Merkezimizde; gereksiz ve asılsız çağrılar ile ciddi kayıplara neden olmamak, gerçek bir acil çağrıyı engellememek için “112 HAYAT KURTARIR” ve “GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA” anlayışına, vatandaşlarımızca gereken hassasiyetin gösterilmesi ve İlimizde vatandaşlarımızın katkılarıyla asılsız ve gereksiz arama oranlarının minimum seviyelere düşürülmesi, Acil durumlar hariç 112 Acil Çağrı Hattının gereksiz yere meşgul edilmemesi büyük önem arz etmektedir.