Uşak Havalimanı, yıllardır kapalı olmasına rağmen işletme maliyetleri, çalışan personeli ve siyasetçilerin "açacağız" vaatleriyle gündemden düşmüyor. Uçuşların yapılmadığı bu tesis, zaman zaman yeniden faaliyete geçeceği söylentileriyle kamuoyunu meşgul ediyor, ancak gerçekler değişmiyor: Havalimanı kapalı ve ekonomik kaynaklar boşa harcanmaya devam ediyor.

Havalimanı Iş Ilanı

Uşak Halısı: Gelenekten Geleceğe Kültürel Mirasın İnce İşçiliği Uşak Halısı: Gelenekten Geleceğe Kültürel Mirasın İnce İşçiliği

Bu duruma bir yenisi daha eklendi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından yayımlanan ilana göre, Uşak Havalimanı'na 1 adet Aday Asistan Hava Trafik Kontrolörü alınacak. Halihazırda faal olmayan ve yıllardır kapalı olan bu tesiste, bu yeni alım kararı akıllarda soru işaretlerine yol açtı.

Eleştiriler, sadece uçuşların olmamasına değil; personel istihdamı, tesisin işletme maliyetlerinin devam etmesi ve kamu kaynaklarının verimsiz kullanımına odaklanıyor. Bir yandan, havalimanının atıl durumda kalması eleştirilirken, diğer yandan buraya yeni personel alınması “mantıksız bir kaynak yönetimi” olarak nitelendiriliyor.

Uşak Havalimanı’nın mevcut durumu, yerel halk için de büyük bir hayal kırıklığı yaratıyor. Her seçim döneminde açılacağı vaat edilen bu tesis, sadece ekonomik bir yük değil, aynı zamanda siyasi bir polemik konusu haline gelmiş durumda. "Kapalı bir havalimanına neden personel alınıyor?" sorusu yanıt beklerken, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımı konusundaki tartışmalar da devam ediyor.